Prvi dio teksta: http://istina.ba/prolazak-ispred-klanjaca-i-dio/

Grijeh prolaženja ispred klanjača

Od Ebu Džuhejma, radijallahu anhu, se prenosi da je upitan šta je zapamtio od Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, u vezi prolaženja ispred osobe koja klanja, pa je odgovorio: Rekao je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: ”Da zna onaj koji prolazi ispred klanjača koliki snosi grijeh, bilo bi mu bolje da sačeka i četrdeset prije nego prođe ispred njega”. Nakon ovoga Ebu Nadr (jedan od prenosilaca hadisa) je rekao: Ne znam je li rekao ”četrdeset dana, mjeseci ili godina”.1

Ovaj hadis je dovoljan kao upozorenje onima koji prolaze ispred klanjača ne vodeći računa o tome.

Kako postupa klanjač kada neko hoće da prođe između njega i sutre

Ako čovjek klanja i ispred sebe ima sutru/pregradu, a neko hoće da prođe između njega i pregrade, neka ga zaustavi rukom i neka mu ne dozvoli da prođe. Onaj koji prolazi neka to učini ili iza leđa klanjača ili ispred sutre.

Od Ebu Seida El-Hudrija, radijallahu anhu, se prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao:

إِذَا كَانَ أَحَدُكُمْ يُصَلِّي فَلَا يَدَعْ أَحَدًا يَمُرُّ بَيْنَ يَدَيْهِ وَلْيَدْرَأْهُ مَا اسْتَطَاعَ، فَإِنْ أَبَى فَلْيُقَاتِلْهُ، فَإِنَّمَا هُوَ شَيْطَانٌ

”Kada neko od vas bude klanjao neka ne dopusti nikome da prođe ispred njega, i neka ga spriječi koliko može, a ako odbije (tj. ustraje u pokušaju da prođe) neka mu se usprotivi jer takav je uistinu šejtan”.2

Da li postoji razlika između odrasle osobe i malog djeteta?

Od Ummi Seleme se prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, klanjao kod nje u sobi kada je ispred njega htio proći Abdullah ili Omer sin Ummi Seleme. Pa je Poslanik, alejhi selam, pokazao rukom i ovaj se vratio. Pa je krenula Zejneb kćerka Ummi Seleme pa je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, ponovo pokazao rukom da se vrati ali je ona nastavila. Kada je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, završio namaz rekao je: “One su upornije.” 3

Ibn Kudame kaže:

يستحب أن يرد ما مر بين يديه من كبير وصغير وإنسان وبهيمة، لما روينا من رد النبي صلى الله عليه وسلم عمر وزينب ـ وهما صغيران.

-“Poželjno je da se odvrati od prolaska ispred klanjača svako, bio stariji ili mlađi, čovjek ili životinja zbog predaje u kojoj je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, odvratio Omera i Zejnebu a oni su bili djeca.”4

 

Amr ibn Šuajb prenosi od svoga oca, od svoga djeda koji kaže da je prisustvovao namazu sa poslanikom, sallallahu alejhi ve sellem, koji je klanjao prema zidu kojeg je uzeo kao sutru a mi smo bili iza njega. Pa je došla životinja i htjela proći ispred njega. Kaže:

فَمَا زَالَ يُدَارِئُهَا حَتَّى لَصَقَ بَطْنَهُ بِالْجِدَارِ، وَمَرَّتْ مِنْ وَرَائِهِ

-“Pa se Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nije prestao približavati zidu sve dok se nije stomakom prilijepio uz njega, a ona (životinja) je prošla iza njega.”5

Sljedeći dio: http://istina.ba/prolazak-ispred-klanjaca-iii-dio/

 

Preveo i pripremio: prof. Ifet Zukorlić