Osobine džahilijeta: Postavljanje žena na funkcije vlasti (treći dio)

  • Facebook
Ovo je 18 dio od ukupno 42 u serijalu Osobine džahilijeta
Navigacija serijalom<< Postavljanje žena za pretpostavljene (drugi dio)8. Osobine džahilijeta: Obožavanje Sunca i Mjeseca >>
Share on Facebook5

Postavljanje žena za pretpostavljene 1

Rekao je El-Hatib Eš-Širbini rahimehullah  govoreći o postavljanju osobe na položaj sudije/kadije: „Uslovljava se za postavljanje na funkciju kadije da osoba bude muškarcem, stoga se ne ne postavlja žena (na taj položaj) zbog hadisa: „Neće uspjeti narod koji svoju stvar povjeri na vođenje ženi“  i jer su žene manjkave pameti i vjere.“ 2

U objašnjenju značenja riječi „manjkave pameti i vjere“  ulema je rekla da je manjkavost razuma u tome što je svjedočenje žene jednako polovici svjedočenja muškarca, iz razloga što su žene manje precizne (u prenošenju događaja). Manjkavost vjere je u tome što one ostavljaju namaz i post za vrijeme menstrualnog ciklusa.  3

Imam Eš-Ševkani rahimehullah  je izrekao dragocjeni govor u pojašnjenju razloga nedozvoljenosti postavljanja žena na pozicije vlasti. On kaže: „ Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem  je u svom govoru opisao žene da su manjkavog razuma i vjere. Rekao je sallallahu 'alejhi ve sellem  : „Nisam vidio nikog kraće pameti i manjkavije vjere da odnese pamet odlučna čovjeka, kao što je neka od vas! Rekoše: A šta je manjakvost naše vjere i razuma? Reče: Zar nije svjedočenje žene jednako polovici svjedočenja muškarca? Rekoše: Da. Reče: To je od manjkavosti njezine pameti. I zar nije, da kada ima menstruaciju, ne klanja niti posti? Rekoše: Da. Reče: To je od manjakvosti njezine vjere.“ 4

Ko bude na ovom stepenu ne smatra se ispravnim za preuzimanjem stvari sudstva među Allahovim robovima…jer se sudski predmet ne mjeri po onome što se prenosi (od govora), a doista ona (žena) prenosi šta do nje dospije i pripovjeda što joj se kaže. Dočim sudstvo zahtjeva trud  ljudi jakog mišljenja, potpuno obuhvaćanje (problema), pronicljivost u stvarima, razumijevanje stvarnosti toga, a žena nije takvom. Ovo podržava značenje koje je došlo u hadisu: „Neće uspjeti narod koji svoju stvar povjeri na vođenje ženi“  5

Neki učenjaci su, pojašnjavajući mudrost ovog propisa, rekli da je takođe neprikladno da žena prisustvuje okupu muškaraca i mjestima gdje se raspravljaju i rješavaju probemi. 6

Rekao je imam Eš-Ševkani rahimehullah  spominjući uslovljavanje muškosti osobe u propisu postavljanja iste na vlast: „Riječi Vjerovjesnika sallallahu 'alejhi ve sellem  : „Neće uspjeti narod koji svoju stvar povjeri na vođenje ženi“ su dokaz da žena nije prikladna za vlast, i da nije dozvoljeno narodu da nju postavi na takvo mjesto, jer je klonjenje stvari koja neminovno rezultira neuspjehom obavezno.“ 7

Kazao je jedan od učenjaka: „Ovo (hadis) je obavijest o  neuspjehu onoga ko povjeri svoju stvar ženi, a ljudima je zabranjeno da privlače na sebe neuspjeh, i naređeno im je da priskrbe sebi ono što biva uzrokom uspjeha.“ 8

Nakon ovoga, šerijat je ženi povjerio veliku odgovornost i postavio je na vlast tamo gdje to odgovara njezinoj prirodi, kao što je u riječima Poslanika sallallahu 'alejhi ve sellem  : „Svi ste vi pastiri, i svi ste odgovorni za svoje stado… žena je pastir nad kućom i djecom svoga muža, i biće pitana za to…“ 9

Dakle, njezina vlast je u upravljanju kućnim poslovima i odgoju djece, tj. uzdizanju mlade generacije koja će voditi narod i državu. Na veličinu uloge žene u ovom društvenom procesu dovoljno kazuje činjenica da od nje počinje ovaj proces, odnosno da je ona prva odgajateljica koja utiskuje u karakter djeteta pozitivne moralne osobine, a odstranjuje hrđave navike i ponašanja, i da je prva učiteljica koja djetetu postavlja temelje znanja i rada po njemu.

Poznato je da je islam obezbjedio sva prava ženi koja zaslužuje, bez bilo kakvog umanjivanja njezine ličnosti, pa, da je od  njezina prava bilo da preuzima stvari sudstva, vođenja države, upravljanja ljudima, predvođenje namaza, onda bi se našlo u prvoj generaciji, među Poslanikovim rahimehullah   ženama i ženama ashaba radijellahu anhum  , onih koje su obnašale neku od spomenutih funkcija. Međutim, ne nalazi se ništa od toga.

Oni koji agituju za društvenu ulogu žene na ovaj džahilijetski način zapravo pozivaju na njezinu neislamsku emancipaciju i kontriraju jasnom tekstu ajeta:

وَقَرْنَ فِى بُيُوتِكُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ ٱلْجَٰهِلِيَّةِ ٱلْأُولَىٰ ۖ وَأَقِمْنَ ٱلصَّلَوٰةَ وَءَاتِينَ ٱلزَّكَوٰةَ وَأَطِعْنَ ٱللَّهَ وَرَسُولَهُۥٓ ۚ إِنَّمَا يُرِيدُ ٱللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنكُمُ ٱلرِّجْسَ أَهْلَ ٱلْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا ٣٣

33 U kućama svojim boravite i ljepotu svoju, kao u davno pagansko doba, ne pokazujte, i molitvu obavljajte i zekat dajite, i Allaha i Poslanika Njegova slušajte! Allah želi da od vas, o porodico Poslanikova, grijehe odstrani, i da vas potpuno očisti.

Al-Ahzab, 33

 

Navigacija serijalom<< Postavljanje žena za pretpostavljene (drugi dio)8. Osobine džahilijeta: Obožavanje Sunca i Mjeseca >>
Share on Facebook5