Najbolja dova za traženje oprosta

Rekao je Ibnu-l-Kajjim rahimehullah :

Najbolja dova za traženje oprosta je da rob kaže: „’O Allahu, Ti si moj Gospodar, nema boga osim Tebe, stvorio si me i ja sam Tvoj rob. Ja sam pri zavjetu datom Tebi, i Tvome obećanju koliko god mogu. Tebi se utječem od zla koje sam učinio, priznajem blagodati Tvoje prema meni, i priznajem svoje grijehe, pa oprosti mi, jer zaista niko ne oprašta grijehe mimo Tebe.’ Ko ovo kaže kada osvane ubjeđen u to, pa umre toga dana, ući će u džennet. A ko to kaže kada omrkne ubjeđen u isto, pa umre te noći, ući će u džennet.12

Došlo je u hadisu Ebu Bekra Es-Siddika radijellahu 'anhu, putem Ebu Hurejre radijellahu 'anhu i Abdullaha ibn Omera radijellahu 'anhuma, da ga je Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem podučio šta da kaže kada osvane, i kada omrkne, i kada krene na počinak: „’O Allahu, Stvoritelju nebesa i Zemlje, Poznavaoče tajnog i javnog, Gospodaru i Vlasniče svega, svjedočim da nema boga osim Tebe, Tebi se utječem od zla moje duše, zla šejtana i širka, i da počinim nad sobom zlo, ili ga učinim nekom muslimanu.’ Reci ovo kada osvaneš, i kada omrkneš, i kada odeš na počinak. 34

Vjerovjesnik sallallahu 'alejhi ve sellem je uobičavao govoriti na hutbi: „Zahvala pripada Allahu, od Njega tražimo pomoć, i oprost, i Allahu se utječemo od zla naših duša i naših loših djela.“ 5

Vjerovjesnik sallallahu 'alejhi ve sellem je zasigurno rekao i ovo: „Ja vas zaista držim za pojaseve da ne upadnete u vatru, a vi navaljujete navalom leptira.“ 6
Uporedio ih je sa leptirom zbog njegovog neznanja i olahkog kretanja, sa leptirom čije je biće malehno, i izrazito lahkomisleno i hitro u pokretima.

U hadisu je došlo: „Primjer srca je primjer perke bačene na neku zemlju.“ 7

U drugom hadisu stoji: „Srce se više prevrće nego lonac kada se u njemu objedini ključanje.“ 8

Poznato je koliko je kretanje perke, odnosno lonca kada se olahko pusti (nj. kontrola). Otuda se kaže za onoga ko se pokori onome ko ga u zabludu odvodi da on zapravo učini nepromišljenim i besciljnim, kao što Uzvišeni kaže o faraonu:

فَٱسْتَخَفَّ قَوْمَهُۥ فَأَطَاعُوهُ ۚ إِنَّهُمْ كَانُوا۟ قَوْمًا فَٰسِقِينَ ٥٤

54 I on zavede narod svoj, pa mu se pokori; oni su, doista, bili narod grješni.

Az-Zukhruf, 54

9
Rekao je Uzvišeni:

فَٱصْبِرْ إِنَّ وَعْدَ ٱللَّهِ حَقٌّ ۖ وَلَا يَسْتَخِفَّنَّكَ ٱلَّذِينَ لَا يُوقِنُونَ ٦٠

60 A ti budi strpljiv! Allahovo obećanje je, zaista, istina i neka te nikako ne obmanu oni koji čvrsto ne vjeruju.

Ar-Rum, 60

Dakel, onaj koje je krhak ne opstaje već je neodlučan i besciljan, dočim je posjednik ubjeđenja onaj koji čvrsto stoji. Kaže se ‘udjeđen je’ kada se ustabilio i stacionirao, i ubjeđenje je upravo stacioniranje imana u srcu po znanju i djelu. Nekad je znanje jednog roba izvrsno, međutim duša mu se ne strpi pri nedaćama nego skrene u nepromišljenost. 10

  1. اللَّهُمَّ أَنْتَ رَبِّي لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ خَلَقْتَنِي وَأَنَا عَبْدُكَ وَأَنَا عَلَى عَهْدِكَ وَوَعْدِكَ مَا اسْتَطَعْتُ أَعُوذُ بِكَ مِنْ شَرِّ مَا صَنَعْتُ أَبُوءُ لَكَ بِنِعْمَتِكَ عَلَيَّ وَأَبُوءُ لَكَ بِذَنْبِي فَاغْفِرْ لِي فَإِنَّهُ لَا يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا أَنْتَ

  2. Hadis bilježe imam Buharija: 2306; En-Nesai: 279/8; Ahmed: 122/4, i Et-Tirmizi: 3393. Od hadisa Šeddad ibn Evsa radijellahu 'anhu .

  3. اللهم فاطر السماوات والأرض عالم الغيب والشهادة رب كل شيء ومليكه أعوذ بك من شر نفسي وشر الشيطان وشركه وأن أقترف على نفسي سوءا أو أجره إلى مسلم.

  4. Hadis bilježe imam En-Nesai: 17715; Ahmed: 9/1; Ebu Davud: 5067 i Et-Tirmizi: 3389. Od hadisa Ebu Hurejre radijellahu 'anhu .

  5. Hadis bilježe imam Muslim: 868; En-Nesai: 98/6; i Ibn Madže: 1893. Od hadisa Ibn ‘Abbasa radijellahu 'anhuma. Bilježe ga i preko rivajeta Ibn Mes’uda radijellahu 'anhu sakupljači Sunena: Ebu Davud: 7901; Et-Tirmizi: 1105; En-Nesai: 89/6, i Ibn Madže: 1892.

  6. Hadis bilježe imam Buharija: 6483,i imam Muslim: 1720.

  7. Hadis je hasen zbog drugih predaja koje ga pojačavaju. Bilježe ga imam Ahmed: 408-419/4; Ibn Madže: 88; Ibn Ebi ‘Asim u djelu Es-Sunneh: 227; El-Bejheki u Šu’abu-l-iman: 752.

  8. Hadis bilježi imam Ibn Ebi ‘Asim: 226 preko rivajeta Bekije ibnu-l-Velida. Svi prenosioci hadisu su pouzdani, a sam Bekija ibnu-l-Velid je nedvosmisleno rekao da hadis pripovjeda spomenuvši njegov sened.

  9. op.prev. doslovno bi značilo da je faraon svoj narod učinio neodlučnim, smetenim, bespomoćnim i besciljnim.

  10. El-Fevaid: 262,263; Dar Ibn Redžeb.