Rekao je Ibnu-l-Kajjim rahimehullah :

Najbolja dova za traženje oprosta je da rob kaže: „'O Allahu, Ti si moj Gospodar, nema boga osim Tebe, stvorio si me i ja sam Tvoj rob. Ja sam pri zavjetu datom Tebi, i Tvome obećanju koliko god mogu. Tebi se utječem od zla koje sam učinio, priznajem blagodati Tvoje prema meni, i priznajem svoje grijehe, pa oprosti mi, jer zaista niko ne oprašta grijehe mimo Tebe.’ Ko ovo kaže kada osvane ubjeđen u to, pa umre toga dana, ući će u džennet. A ko to kaže kada omrkne ubjeđen u isto, pa umre te noći, ući će u džennet.12

Došlo je u hadisu Ebu Bekra Es-Siddika radijellahu 'anhu, putem Ebu Hurejre radijellahu 'anhu i Abdullaha ibn Omera radijellahu 'anhuma, da ga je Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellem podučio šta da kaže kada osvane, i kada omrkne, i kada krene na počinak: „'O Allahu, Stvoritelju nebesa i Zemlje, Poznavaoče tajnog i javnog, Gospodaru i Vlasniče svega, svjedočim da nema boga osim Tebe, Tebi se utječem od zla moje duše, zla šejtana i širka, i da počinim nad sobom zlo, ili ga učinim nekom muslimanu.’ Reci ovo kada osvaneš, i kada omrkneš, i kada odeš na počinak. 34

Vjerovjesnik sallallahu 'alejhi ve sellem je uobičavao govoriti na hutbi: „Zahvala pripada Allahu, od Njega tražimo pomoć, i oprost, i Allahu se utječemo od zla naših duša i naših loših djela.“ 5

Vjerovjesnik sallallahu 'alejhi ve sellem je zasigurno rekao i ovo: „Ja vas zaista držim za pojaseve da ne upadnete u vatru, a vi navaljujete navalom leptira.“ 6
Uporedio ih je sa leptirom zbog njegovog neznanja i olahkog kretanja, sa leptirom čije je biće malehno, i izrazito lahkomisleno i hitro u pokretima.

U hadisu je došlo: „Primjer srca je primjer perke bačene na neku zemlju.“ 7

U drugom hadisu stoji: „Srce se više prevrće nego lonac kada se u njemu objedini ključanje.“ 8

Poznato je koliko je kretanje perke, odnosno lonca kada se olahko pusti (nj. kontrola). Otuda se kaže za onoga ko se pokori onome ko ga u zabludu odvodi da on zapravo učini nepromišljenim i besciljnim, kao što Uzvišeni kaže o faraonu:

فَٱسْتَخَفَّ قَوْمَهُۥ فَأَطَاعُوهُ إِنَّهُمْ كَانُوا۟ قَوْمًا فَٰسِقِينَ ٥٤

54 I on zavede narod svoj, pa mu se pokori; oni su, doista, bili narod grješni.

Ez-Zuhruf, 54

9
Rekao je Uzvišeni:

فَٱصْبِرْ إِنَّ وَعْدَ ٱللَّهِ حَقٌّ وَلَا يَسْتَخِفَّنَّكَ ٱلَّذِينَ لَا يُوقِنُونَ ٦٠

60 A ti budi strpljiv! Allahovo obećanje je, zaista, istina i neka te nikako ne obmanu oni koji čvrsto ne vjeruju.

Er-Rum, 60

Dakel, onaj koje je krhak ne opstaje već je neodlučan i besciljan, dočim je posjednik ubjeđenja onaj koji čvrsto stoji. Kaže se ‘udjeđen je’ kada se ustabilio i stacionirao, i ubjeđenje je upravo stacioniranje imana u srcu po znanju i djelu. Nekad je znanje jednog roba izvrsno, međutim duša mu se ne strpi pri nedaćama nego skrene u nepromišljenost. 10