Kada historičari gledaju na vladavinu muslimana u Indiji, perspektiva sa koje posmatraju događaje neminovno utiče na način na koji predstavljaju historijske ličnosti. Neki se posmatraju kao veliki i prosvjetljeni vladari a drugi kao nemilosrdni tirani. Ni jedan indijski vladar nije kontraverzan poput Mugalskog cara Aurangzeba Alamgira koji je vladao od 1658. do 1707. godine.
Što se tiče hindusa i sikha, za njih on predstavlja nemilosrdnog i okrutnog vladara koji im je ograničio vjerske slobode i nametnuo vjerski ne-tolerantan režim. Što se tiče muslimana, za njih on predstavlja predanog i vjerski usmjerenog pravednog sultana.
Pozadina i rani život
Da bi posmatrali 49 godina vladavine Aurangzeba bitno je se osvrnuti na sam kontekst njegove vladavine. Mogulsko carstvo je preuzelo vlast u Indiji tokom vladavine Babura 1500. godine. 150 godina kasnije kada je Aurangzeb preuzeo vlast Mogulsko carstvo je bilo u svom zenitu, vladalo je većinom Indijskog poluostrva i bilo je jedno od najbogatijih carstava na svijetu, ako ne i najbogatije.
Aurangzeb je samim tim rođen u jakoj i bogatoj državi. Imao je najbolje i najskuplje učitelje da ga podučavaju od ranog doba. Već kao mlad momak bio je veoma upoznat sa Kur'anskim ajetima i znanostima hadisa i drugim aspektima islamskih nauka. Čitao je s puno entuzijazma, pisao i čitao je na arapskom, perzijskom i ”chagatai” turskom jeziku-jeziku svojih predaka Bio je i vrlo sposoban kaligrafa, neki od njegovih radova postoje i dan danas.
Njegova porodica
Njegov otac je bio poznati car Šah Jahan koji je izgradio bijeli Taj Mahal (Tadž Mahal) nad mezarom svoje supruge i planirao da izgradi sličan monument i za sebe. Šah Jahan je proveo svoju vladavinu u životu ispunjenom bogatstvima gdje bi se zabavljao muzikom, plesovima i narkoticima. Njegova vladavina je trajala trideset godina od 1528. do 1658. u tom periodu u Indiji je svako mogao da ispovijeda svoju vjeru na način kako je to htio, od budista i hindusa sve do ekstremnih sufija. Zbog ovoga ga nemuslimani smatraju prosvjetljenim i liberalnim muslimanom. Smrt je dočekao u zatočeništvu u društvu svoje dvije žene, a zakopan je u Taj Mahalu u blizini svoje prve žene.
Princ Dara Shukoh je bio Aurangzebov brat i miljenik cara Jahan-a kojem je i planirao ostaviti vlast. Dara je uvažavao sve vjeroispovjesti od islama preko kršćanstva sve do jainizma, sikhisma i zaratrianizma bio je zagovaratelj potpune vjerske slobode i često je vodio razgovore o vjeri sa predstavnicima drugih religija sa kojima je zajedno prevodio razna filozofska djela poput Ramayane, Muhabharata, Atharvavede, Yoga Vashishtha i mnogih sufijskih i sličnih djela. A najpoznatiji je po prevođenju Upanishads-a koja je ustvari knjiga vjerske filozofije na koju se i dan danas vraćaju pripadnici raznih religija. Nakon što je bio pobjeđen u bitci na Samughargu biva zatvoren, a kasnije nad njim biva izvršena smrtna kazna zbog otpadništva od vjere (islama).
Dolazak na vlast
Aurangzeb je bio šesti sin cara Šaha Jahana, , rođen je 24. oktobra 1618. u Madhya Pradesh-u preuzeo je vlast od oca u junu 1658. nakon što je pobijedio vojske svoga brata princa Dara Shukoh-a u dvije bitke od kojih je u drugoj lično učestovao i njegov brat. Borba za vlast u Indiji je samim time i završena sa ovom bitkom.
Tokom ratova za prevlast Aurangzeb je neglašavao da nije zainteresovan za vlast i da mu je jedini cilj da otkloni prijetnju za islam, koja je u ovom slučaju bila vlast njegovog brata Dara Shukoh-a. Nakon njegovog formalnog dolaska na vlast 5. juna 1659. proglašava vladavinu šerijata i saziva ulemu iz raznih djelova svijeta od Iraka, Perzije i Arapskog poluostrva da ga pomognu u njegovoj vladavini.
Izvori:
www.aurangzeb.info
www.muslimworldjournal.com/2016/05/aurangzeb-the-salafi-mughal-emperor
lostislamichistory.com/aurangzeb-and-islamic-rule-in-india
/vinod11220.tripod.com/Aurangzebnotazealot.htm