12.Osobine džahilijeta:Ubijanje muške a ostavljanje u životu ženske djece

  • Facebook
Ovo je 28 dio od ukupno 42 u serijalu Osobine džahilijeta
Navigacija serijalom<< 11.Osobine džahilijeta: Sumnja u ahiret (III dio)13. Osobine džahilijeta: Razgolićavanje žena >>
Share on Facebook6
Ubijanje muške a ostavljanje u životu ženske djece.

Ova osobina paganstva, koja je kao i ostali paganizam zabranjena muslimanima, je postojala i kod neukih/mušrika, i kod sljedbenika Knjige, međutim, nadasve je poznato da ju je sprovodio režim faraona nad sinovima Israilovim u Egiptu.

Uzvišeni Allah se obraća Jevrejima napominjući im da ih je On spasio iz ove torture, pa kaže:

وَإِذْ نَجَّيْنَٰكُم مِّنْ ءَالِ فِرْعَوْنَ يَسُومُونَكُمْ سُوٓءَ ٱلْعَذَابِ يُذَبِّحُونَ أَبْنَآءَكُمْ وَيَسْتَحْيُونَ نِسَآءَكُمْ ۚ وَفِى ذَٰلِكُم بَلَآءٌ مِّن رَّبِّكُمْ عَظِيمٌ ٤٩

49 i kada smo vas od faraonovih ljudi izbavili, koji su vas najgorim mukama mučili: mušku vam djecu klali a žensku u životu ostavljali; – a to vam je bilo veliko iskušenje od Gospodara vašeg –

Al-Baqarah, 49

Kaže imam Et-Taberi rahimehullah svom tefsiru: „Klali su vaše sinove, tj. Faraon je izdao naredbu o sinovima Israilovim: kada im se rodi muško dijete – da ga vojska zakolje, a ako im se rodi žensko dijete, da ga ostave. Riječi ‘a žensku u životu ostavljali’ znače: uzimali za roblje.“ 1

U drugom ajetu Uzvišeni kaže:

وَقَالَ ٱلْمَلَأُ مِن قَوْمِ فِرْعَوْنَ أَتَذَرُ مُوسَىٰ وَقَوْمَهُۥ لِيُفْسِدُوا۟ فِى ٱلْأَرْضِ وَيَذَرَكَ وَءَالِهَتَكَ ۚ قَالَ سَنُقَتِّلُ أَبْنَآءَهُمْ وَنَسْتَحْىِۦ نِسَآءَهُمْ وَإِنَّا فَوْقَهُمْ قَٰهِرُونَ ١٢٧

127 A glavešine naroda faraonova rekoše: "Zar ćeš ostaviti Musaa i narod njegov da nered u zemlji pravi i da tebe i božanstva tvoja napusti?" – On reče: "Ubijaćemo mušku djecu njihovu, a žensku ćemo im ostavljati u životu; mi, uistinu, vladamo njima."

Al-Araf, 127

Rekao je Et-Taberi rahimehullahu vezi značenja ajeta: „Skupina ljudi iz faraonovog naroda je rekla: zar ćeš ostaviti Musaa  iz reda sinova Israilovih da pravi nered na Zemlji, i da pokvari tvoje sluge i robove u zemlji misirskoj. On je odgovorio: ubijaćemo njihove sinove a ostavjati žensku djecu u životu.“ 2

Takođe:

وَإِذْ أَنجَيْنَٰكُم مِّنْ ءَالِ فِرْعَوْنَ يَسُومُونَكُمْ سُوٓءَ ٱلْعَذَابِ ۖ يُقَتِّلُونَ أَبْنَآءَكُمْ وَيَسْتَحْيُونَ نِسَآءَكُمْ ۚ وَفِى ذَٰلِكُم بَلَآءٌ مِّن رَّبِّكُمْ عَظِيمٌ ١٤١

141 I pošto smo vas Mi od faraonovih ljudi izbavili, koji su vas neizmjerno mučili: mušku djecu su vašu ubijali, a žensku vam u životu ostavljali, to je bilo teško iskušenje od Gospodara vašeg –

Al-Araf, 141

Kaže imam Et-Taberirahimehullah : „Načinili su vam najružniju i najgoru patnju…“ 3

Rekao je Hafiz Ibn Kesirrahimehullah : „Cilj faraona ovim postupkom je bio ponižavanje i potčinjenje sinova Israilovih, jer je sprovodio ovu nepravdu prije Musaovog 'alejhisselamrođenja, a zatim i drugi put nakon  što je Musa 'alejhisselampostao poslanikom.“ 4

„Svrha ostavljanja žena u životu je da budu ljubavnice i sluškinje njima.“  5

Ova zločinačka osobina se kroz historiju ponavlja i prema drugim narodima. Na njezino postojanje ukazuju riječi Uzvišenog:

قُلْ هُوَ ٱلْقَادِرُ عَلَىٰٓ أَن يَبْعَثَ عَلَيْكُمْ عَذَابًا مِّن فَوْقِكُمْ أَوْ مِن تَحْتِ أَرْجُلِكُمْ أَوْ يَلْبِسَكُمْ شِيَعًا وَيُذِيقَ بَعْضَكُم بَأْسَ بَعْضٍ ۗ ٱنظُرْ كَيْفَ نُصَرِّفُ ٱلْءَايَٰتِ لَعَلَّهُمْ يَفْقَهُونَ ٦٥

65 Reci: "On je kadar poslati protiv vas kaznu iznad vaših glava ili ispod vaših nogu ili da vas u stranke podijeli i učini da silu jedni drugih iskusite." Pogledaj samo kako Mi potanko iznosimo dokaze da bi se oni urazumili!

Al-Anam, 65

Bilježi imam Buharijarahimehullah u svom Sahihu hadis od Džabira radijellahu 'anhu koji kaže: „Kada je objavljen ovaj ajet: ‘On je kadar protiv vas poslati kaznu iznad vas…’  – Allahov Poslanik sallallahu 'alejhi ve sellemje rekao: ‘Utječem se Tvojim licem’, –  ‘…ili ispod vaših nogu…’ rekao jesallallahu 'alejhi ve sellem:  – ‘Utječem se Tvojim licem.’ – ‘…ili da vas  u stranke podijeli i učini da silu jedni drugih iskusite.’ – rekao je: ‘Ovo je lakše, ili ovo je manje.'“  6

Rekao je Ibn ‘Abbasradijellahu 'anhuma : „tj. da dadne vlast i nadmoć jednima od vas nad drugim u ubijanju i paćenju.“ 7

Rekli su neki mufesiri: „Pod ovim se misli na muslimane iz ummeta Muhammedasallallahu 'alejhi ve sellem. Drugi su rekli: Cilja se na ono u čemu su danas ljudi od razilaženja, slijeđenja strasti i prolijevanja krvi.“ 8

Rekao je El-Kurtubi rahimehullah u tefsiru ovog ajeta: „tj. ojača vaše neprijatelje sve dok se ne izmješaju s vama, pa kada se izmješaju onda vas je podijelio (u stranke) … „i učini da okusite silu jedni drugih“ tj. ratom i ubistvima u smutnji… zaista je ovo stvarnost koju posmatramo9   – naš neprijatelj se izmiješao s nama u našim zemljama, zavladao našim životima i imecima, uz smutnju nad nama koja diriguje ubistva među nama, jednih nad drugim, i ohalaljivanju jednih imetaka drugih.“ 10

Ova paganska osobina se jasno pokazuje u današnjem vremenu. O ovome su još u 90-tim godinama prošlog stoljeća pisali dr. ‘Alijj Hut u svom djelu: ‘Mihnetu-l-muslimine fi-l-balkan’ – Kušnja muslimana na Balkanu, te  Džemal Huš u djelu: ‘Eš-Šišan sukuru-l-džibali-l-bejda’ – Čečenija: sokolovi bijelih planina, te ‘Igtisabul-erdi ve-l-‘ardi fi-l-busneti’ – Otimačina zemlje i časti u Bosni’.  11

Rekao je šejh Ibn ‘Usejminrahimehullah : „Ono što se događa ovom ummetu je mnogo veće od toga12, i puno zločestije. Kad god se poveća iman poveća se i žestina neprijatelja. Ovo teško iskušenje se mora dočekati saburom i suprotstavljanjem…“ 13

Navigacija serijalom<< 11.Osobine džahilijeta: Sumnja u ahiret (III dio)13. Osobine džahilijeta: Razgolićavanje žena >>
Share on Facebook6